Veelgestelde vragen

Documenten en Facturatie
Formules en prijsofferte
Veranderen van verzekeraar en/of verzekering
In geval van schade en diefstal

Documenten

Wat is het roze document ?
Het "roze document" is het formulier "aanvraag tot inschrijving van een voertuig". Dit document heb je nodig om een nieuwe wagen in te schrijven bij de D.I.V. (Dienst voor Inschrijven van Voertuigen). Na inschrijving van je wagen ontvang je de nummerplaat.

Dit roze document is gratis verkrijgbaar bij:
de verkoper van jouw voertuig
de D.I.V.
jouw verzekeringsmaatschappij
de stations van de autokeuring
Vul de inschrijvingsaanvraag correct in en stuur het formulier naar ons toe. Wij helpen jouw aanvraag te verwerken en na 24 tot 48 uur krijg je jouw persoonlijke nummerplaat in de post.

Koop je een tweedehandsauto? Dan krijg je het roze formulier van de verkoper. Let erop dat er een stempel van de technische keuring op staat, want dit document is maar 2 maanden geldig.
Waarvoor dient het internationaal verzekeringscertificaat (groene kaart)?
De groene kaart is het bewijs dat jouw voertuig in orde is met de verzekeringen. Bewaar dus altijd een geldige groene kaart in de wagen waarmee je rijdt. De politie kan deze namelijk opvragen bij een controle.
Wat verandert er aan mijn internationaal verzekeringscertificaat (groene kaart) vanaf 1 juli 2020?
Vanaf 1 juli ziet je groene kaart niet meer groen. Deze wordt vanaf dan altijd bezorgd als een wit document. Hoewel het uiterlijk verandert, blijft de naam 'groene kaart' behouden.

De groene kaarten die voor 1 juli 2020 opgemaakt zijn op groen papier, blijven geldig tot de vermelde vervaldatum. Bij hernieuwing van jouw contract zal je dan een nieuwe groene kaart krijgen op een witte achtergrond.
Wanneer krijg ik mijn definitieve groene kaart?
Wanneer je een nieuw contract ondertekent of een bestaand contract aanpast, zal je eerst een voorlopige groene kaart ontvangen. Nadat je jouw premie hebt betaald, sturen we jou een definitieve groene kaart toe.
 Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van mijn boorddocumenten?
Geef het verlies of de diefstal van jouw documenten aan bij de politie en vraag een attest aan.

Breng ook ons op de hoogte van het verlies van je boorddocumenten. Wij sturen je dan het roze formulier toe, waarmee je een duplicaat van het inschrijvingsformulier kan aanvragen.

Het geheel stuur je dan naar de Dienst voor Inverkeerstelling van Voertuigen (D.I.V.), waarna wij je een duplicaat van je groene kaart sturen.

Opgelet! Als het gelijkvormigheidsattest van jouw voertuig gestolen is, moet je bij jouw concessiehouder of een andere concessiehouder van het merk een duplicaat aanvragen. Je moet ook een duplicaat van de technische controle aanvragen als het voertuig ouder is dan 4 jaar.
Ik verander van wagen, wat moet ik doen?
Stuur de inschrijvingsaanvraag (roze document van DIV) van jouw nieuwe wagen volledig ingevuld en aangetekend naar ons toe. Wij helpen jouw aanvraag te verwerken en na 24 tot 48 uur krijg je jouw persoonlijke nummerplaat in de post. Inschrijving moet gebeuren wanneer jouw Burgerlijke Aansprakelijkheid bij ons verzekerd is.

Koop je een tweedehandsauto? Dan krijg je het roze formulier van de verkoper. Let erop dat er een stempel van de technische keuring op staat, want dit document is maar 2 maanden geldig.
Ik verander van domicilie, wat moet ik doen?
Wanneer je verandert van domicilie, ben je verplicht ons dit te laten weten, want dit kan je verzekeringspremie beïnvloeden.

Zo moet je ons ook op de hoogte brengen van elke wijziging in het risico, bijvoorbeeld als je verhuist, je van voertuig verandert of jouw gewoonlijke parkeerplaats wijzigt (openbare weg, gesloten garage…).

Meld een wijziging:
Via het online contactformulier op onze website.
Telefonisch op 02/505.67.00, van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 17u.
Met de post: Yuzzu, Tour & Taxis, Havenlaan 86C bus 117, 1000 Brussel.

Facturatie

Kan ik per semester of trimester betalen?
Nee, onze betalingsmethoden zijn jaarlijkse betaling via overschrijving of maandelijkse betaling via domiciliëring.
Ik wil graag via domiciliëring betalen. Hoe regel ik dat?
Om een ​​domiciliëring te activeren, volstaat het om het SEPA-domiciliëringsdocument volledig in te vullen, te ondertekenen en terug te sturen. Dit document kan je telefonisch aanvragen op het nummer 02 505 67 00.

Na ontvangst van het document activeren wij jouw domiciliëring tot aan de vervaldatum van het contract. Wij zorgen voor de verdere afhandeling van jouw verzoek bij de bank. Je hoeft dus niets meer te doen!
Kan ik de uitvoeringsdatum van mijn domiciliëring kiezen of veranderen?
Nee, het is niet mogelijk om de datum te kiezen waarop het te betalen bedrag door jouw bank wordt ingehouden. Je vindt de uitvoeringsdatum op jouw betalingsuitnodiging of in de betalingstabel op jouw factuur.
Zijn er extra kosten als ik via domiciliëring betaal?
Ja, er zijn bijkomende kosten van € 4 per maand voor de administratieve opvolging. Dat bedrag komt bovenop de BA die in jouw verzekeringsvoorstel of contract vermeld staat.
Ik heb een domiciliëringsnummer gekregen, maar mijn verzekering start pas volgend jaar. Wanneer gaan jullie mij iets aanrekenen?
We sturen je een uitnodiging tot betaling één maand voor de startdatum van jouw verzekering. De eerste afhouding gebeurt automatisch 8 werkdagen voor de startdatum van jouw contract.
Waarom hebben jullie het bedrag van mijn eerste maandelijkse factuur verdubbeld?
Verzekeringspremies worden van tevoren geïnd. Afhankelijk van de ingangsdatum van jouw contract stellen wij een factuur op voor een periode van twee maanden.

Bijvoorbeeld: het is 15 januari en je contract start op 16 januari, dan betaal je de lopende maand (januari) en de volgende maand (februari). De komende maanden wordt jouw premie maandelijks ingehouden volgens de betalingstabel.
Mijn domiciliëring is niet gelukt. Wat moet ik doen?
Als de domiciliëring mislukt bij de eerste inhouding, weet dan dat die een tweede maal wordt aangeboden 5 werkdagen na de eerste poging. Voor vragen kun je ons altijd bellen op 02 505 67 00, wij helpen je graag verder.
Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd. Wat moet ik doen voor mijn domiciliëring?
Als je een nieuw rekeningnummer hebt, neem dan contact met ons op via 02 505 67 00, dan sturen wij jou een nieuw SEPA-mandaat. Je hoeft het alleen maar naar ons terug te sturen, volledig ingevuld en ondertekend.

Let op met eventuele betalingen en/of vertragingen, aangezien het systeem eerdere onbetaalde premies kan inhouden. Wanneer we het nieuwe mandaat activeren, wordt het oude automatisch stopgezet.
Ik heb mijn contract al ontvangen, maar mijn factuur nog niet. Wat moet ik doen?
Maak je geen zorgen, de factuur wordt binnen enkele dagen naar jou opgestuurd.

Als je hebt gekozen voor e-mail als communicatiekanaal, vergeet dan zeker niet om jouw spam of ongewenste mails te controleren.
Het bedrag van mijn premie verschilt van het bedrag op mijn prijsofferte. Hoe komt dit?
Er kunnen verschillende redenen zijn. Aangezien elk contract verschillend is, neem je best rechtstreeks contact met ons op via 02 505 67 00. Eén van onze adviseurs legt je dan uit waarom de bedragen verschillen.

Formules en prijsofferte

Gebruikt Yuzzu een bonus-malusgraad?
Nee, bij onze autoverzekeringen gebruiken we geen bonus-malusgraad. We houden enkel rekening met jouw rijervaring en het aantal jaren zonder ongeval in de afgelopen vijf jaar. Hoe minder ongevallen je hebt, hoe minder je betaalt.

Bij bestelwagens berekenen we wel een bonus-malus graad.
Hoe berekent Yuzzu de bonus-malusgraad bij een bestelwagenverzekering?
We houden rekening met jouw rijervaring en schadeverleden. Zo kunnen we de omvang van het risico zo juist mogelijk in te schatten. De bonus-malusschaal voor bestelwagens gaat van -4 tot + 22 voor onvoorzichtige bestuurders.
Met hoeveel punten stijgt mijn bonus-malus bij een bestelwagenverzekering bij een ongeval in fout?
Jouw bonus-malus stijgt met 5 punten per ongeval in fout. Vervolgens daalt hij met 1 punt per jaar. 

Bijvoorbeeld: 
In 2018 had je een bonus-malusgraad van 2 en datzelfde jaar had je een ongeval in fout. Op de jaarlijkse vervaldag van jouw contract daalt jouw bonus-malusgraad met 1 punt voor het afgelopen jaar, maar zal hij ook stijgen met 5 punten voor het ongeval in fout. Jouw bonus-malus zal dus op de jaarlijkse vervaldag stijgen naar 2 – 1 + 5 = 6.
Met hoeveel stijgt de premie voor mijn bestelwagenverzekering voor 1 extra bonus-malus graad?
Jouw premie stijgt over het algemeen met ± 3% per graad, tenzij jouw bonus-malus op 0, 1 of 2 staat. Dan staat jouw verzekeringspremie op zijn minimale waarde, wat neerkomt op 54% van de basispremie.
Hoe werkt de safe driver bonus?
Wij belonen voorzichtige autobestuurders met een safe driver bonus! Rijd je al meer dan 10 jaar en heb je de laatste 5 jaar geen ongeval in fout gehad? Dan kost je eerste ongeval waarbij jij in fout bent niets en blijft de premie van jouw BA-verzekering dus ongewijzigd.
 
De safe driver bonus geldt niet voor bestelwagenverzekeringen. Om ook voorzichtige bestuurders van bestelwagens te belonen, daalt onze bonus-malus tot -4! Eens je dit niveau hebt bereikt, kost jouw eerste ongeval in fout je niets en blijft de premie voor jouw BA-verzekering ongewijzigd.
Verzekert Yuzzu terrein- en bestelwagens?
Ja, wij verzekeren zowel terrein- als bestelwagens.
Verzekert Yuzzu lichte vrachtwagens?
Ja, wij verzekeren lichte vrachtwagens en bestelwagens, uit de categorie CT, in België.

Wil je onze verzekeringsformules voor lichte vrachtwagens ontdekken? Praat dan met een van onze medewerkers in de shop, aan de telefoon (02/505.67.00), of doe een online simulatie op www.yuzzu.be.
Verzekert Yuzzu bestelwagens die permanent in het buitenland zijn?
Nee. Wij raden je aan om een verzekering te nemen bij een lokale verzekeringsmaatschappij.
Verzekert Yuzzu aanhangwagens?
Ja, wij verzekeren aanhangwagens in België voor Burgerlijke Aansprakelijkheid en Rechtsbijstand. Afhankelijk van het gewicht van aanhangwagen betaal je een supplement.
Aanhangwagens ≤ 750 kg = gratis
Aanhangwagens > 750 kg = je betaalt extra
Verzekert Yuzzu caravans?
Ja, wij verzekeren caravans in België voor Burgerlijke Aansprakelijkheid en Rechtsbijstand.
Verzekert Yuzzu mobilhomes?
Nee, wij verzekeren geen mobilhomes.
Wat is een bromfiets?
Een bromfiets klasse A heeft een maximumsnelheid van 25 km/u, een maximale cilinderinhoud van 50 cc en is uitgerust met een kentekenplaat. Je moet geen rijbewijs hebben om dergelijke bromfietsen te besturen.
Een bromfiets klasse B heeft een maximumsnelheid van 45 km/u, een maximale cilinderinhoud van 50 cc en is uitgerust met een kentekenplaat. Je moet in het bezit zijn van een rijbewijs A3 om dergelijke bromfietsen te besturen.
Kan ik mijn Omnium en Burgerlijke Aansprakelijkheid bij verschillende verzekeraars nemen?
Ja, maar wij verzekeren bij voorkeur alles samen, want dat is voordeliger voor jou. Als je jouw Burgerlijke Aansprakelijkheid en Omnium bij 2 verschillende maatschappijen onderbrengt, is het moeilijker om bij een ongeval te bepalen hoeveel welke verzekering dekt.

Je neemt dus best de omniumverzekering op het moment dat je van auto verandert en jouw waarborg Burgerlijke Aansprakelijkheid zet je over op de vervaldatum van jouw contract.
Wat moet ik doen als het merk van mijn wagen niet terugvind in de lijst?
Bel even met iemand van ons team op 02/505.67.00. Zij helpen je graag verder.
Ik wil een online simulatie doen, maar ken de cataloguswaarde van mijn voertuig niet. Wat nu?
Bij de online simulatie wordt de cataloguswaarde van jouw voertuig automatisch voorgesteld. Deze prijs is vastgelegd door de invoerder. Bij een tweedehandswagen vragen we om de nieuwprijs op te geven. Als je deze niet kent, kan je de autogids raadplegen. 

Vind je de waarde van jouw voertuig toch niet terug? Bel ons dan op 02/505.67.00 voor een gepersonaliseerde offerte.
Waarom komt het aantal passagiers op mijn offerte niet overeen met het aantal zitplaatsen in mijn wagen?
Omdat de bestuurder geen passagier is, wordt hij door de Burgerlijke Aansprakelijkheid niet meegerekend. Alleen de passagiers zijn verzekerd.

Wil je ook de lichamelijke schade aan de bestuurder dekken bij een ongeval in fout? Dan bieden wij je onze bestuurdersverzekering aan.
De vorige eigenaar stelt me voor zijn woningverzekering over te nemen. Wat moet ik doen?
Je bent niet verplicht om de woningverzekering, of “brandverzekering”, van de vorige eigenaar over te nemen als je een woning koopt. De clausules van onderhands contract of een notariële akte met betrekking tot overname van een lopende woningverzekering zijn niet bindend.
Vanaf wanneer moet ik een nieuwe woningverzekering nemen?
Zo snel mogelijk. Zodra de onderhandse akte getekend is loop je risico.  

Volgens wetsartikel 57 over de grondverzekering blijft de verzekering van de verkoper 3 maanden geldig na het verlopen van de authentieke akte. Maar het is mogelijk dat vorige eigenaar zijn verzekering al heeft opgezegd en dat hij met andere woorden niet meer verzekerd is of onderverzekerd. We raden dus aan jouw nieuw verzekeringscontract te ondertekenen zodra de onderhandse akte getekend is.

Veranderen van verzekeraar en/of verzekering

Kan ik van verzekeringsmaatschappij veranderen als ik van auto verander?
Wanneer je van auto verandert, is het mogelijk dat de voorwaarden en premie van je verzekeringscontract aangepast worden. Wanneer dit het geval is en je hier niet mee akkoord bent, dan kan je van verzekeringsmaatschappij veranderen.
Ik sluit me aan bij Yuzzu. Wanneer zeggen jullie mijn verzekering bij mijn vorige verzekeraar op?
Wij moeten een wettelijke opzegtermijn van 3 maanden voor de jaarlijkse vervaldag van het huidige contract respecteren. Wij vragen jouw vorige verzekeraar dus ongeveer 4 maanden voor de vervaldag om jouw contract op te zeggen. Uiteraard blijf je verzekerd bij jouw vorige maatschappij tot de vervaldag van het contract.

Wij nemen ook graag de administratie rond de opzegging bij jouw vorige verzekeraar voor onze rekening. Let er wel op dat we de opzegging enkel in jouw plaats doen als je ons het formulier ‘aanvraag voor opzegging’ volledig ingevuld hebt teruggestuurd. Dit document is je samen met jouw offerte bezorgd.
Ik heb een verzekering bij Yuzzu genomen en mijn huidig contract opgezegd, maar ik heb mijn schadeattest van mijn vorige maatschappij nog niet gekregen.
Het schadeattest, vroeger het "bonus-malus attest", wordt afgegeven op de vervaldatum van het contract, wat overeenstemt met het ogenblik waarop jouw contract werkelijk wordt opgeschort. Je vorige verzekeraar zal je het attest opsturen in deze periode, waarna jij het aan ons moet bezorgen.
Kan ik mijn Omnium en Burgerlijke Aansprakelijkheid bij verschillende verzekeraars nemen?
Ja, maar wij verzekeren bij voorkeur alles samen, want dat is voordeliger voor jou. Als je jouw Burgerlijke Aansprakelijkheid en Omnium bij 2 verschillende maatschappijen onderbrengt, is het moeilijker om bij een ongeval te bepalen wat welke verzekering dekt.

Je neemt dus best de omniumverzekering op het moment dat je van auto verandert en jouw waarborg Burgerlijke Aansprakelijkheid zet je over op de vervaldatum van jouw contract.
Ik word eigenaar. Kan ik mijn huidige woningverzekering onmiddellijk opzeggen?
Als je jouw woningverzekering wil opzeggen, moet je dit 3 maanden voor de hoofdvervaldag van jouw contract laten weten aan jouw verzekeraar.

Maar als je beslist om te bouwen of te kopen en daardoor huiseigenaar te worden, kan je jouw huidige huurderspolis opzeggen en onmiddellijk een woningverzekering afsluiten. Dit geldt alleen voor de bouwgarantie. Voor de inboedel moet je altijd de wettelijke kennisgeving van 3 maanden respecteren.
De vorige eigenaar stelt me voor zijn woningverzekering over te nemen. Wat moet ik doen?
Je bent niet verplicht om de woningverzekering van de vorige eigenaar over te nemen als je een woning koopt. De clausules van onderhands contract of een notariële akte met betrekking tot overname van een lopende woningverzekering zijn niet bindend.
Vanaf wanneer moet ik een nieuwe woningverzekering nemen?
Zo snel mogelijk. Zodra de onderhandse akte getekend is loop je risico.
Volgens wetsartikel 57 over de grondverzekering blijft de verzekering van de verkoper 3 maanden geldig na het verlopen van de authentieke akte. Maar het is goed mogelijk dat vorige eigenaar zijn verzekering al heeft opgezegd en dat hij met andere woorden niet meer verzekerd is of onderverzekerd. We raden dus aan jouw nieuw verzekeringscontract te ondertekenen zodra de onderhandse akte getekend is.

In geval van schade en diefstal

Wat moet ik doen bij diefstal in mijn woning?
Waarschuw meteen de politie en raak zeker niets aan; je zou aanwijzingen kunnen uitwissen.
Ben je bij ons verzekerd voor diefstal? Verwittig ons dan zeker ook. Zo kunnen wij de schade bepalen en vergoeden.Je kan ons telefonisch bereiken op 02 505 67 00 of via onze contactformulieren. 
Als kredietkaarten en/of cheques werden gestolen, verwittig je ook best Card Stop op 070/344.344 om alles te blokkeren.
Wat moet ik doen bij schade in/aan mijn woning?
Een schadegeval moet je binnen de 8 dagen na het voorval aangeven. Dit is wettelijk verplicht.
 
Bereik ons op 02/505.67.00 of via ons contactformulier. Zo kunnen wij snel een expert kunnen aanstellen en extra maatregelen nemen om de gevolgen van de schade te beperken (dak dichten, water afsluiten, ...). Als de schade te groot is, zorgen wij voor een vervangwoning voor jou en jouw familie.
Wat moet ik doen als ik bij een verkeersongeval betrokken raak?
Zijn er gewonden? Dan ben je verplicht de politie te bellen en zo snel mogelijk aangifte te doen. Als er enkel materiële schade is, moet je de politie niet verwittigen. Wij raden je aan dit toch te doen als de andere bestuurder de feiten betwist, weigert om zijn versie van de feiten neer te schrijven of het Europees aanrijdingsformulier niet wil ondertekenen.

Als je bij een ongeval betrokken raakt, vul dan het Europees aanrijdingsformulier zo precies mogelijk in. Zo heb je belangrijke informatie over de eigenaars van de betrokken voertuigen, de bestuurder en z'n verzekeringsmaatschappij en de omstandigheden van het ongeval. Noteer ook de naam en het adres van eventuele getuigen.

Ben je alleen betrokken bij het ongeval? Dan hoef je het formulier niet in te vullen. Een gewone brief met de omstandigheden, de datum, de plaats en de gevolgen van het ongeval volstaan.
Ik heb een ongeval veroorzaakt terwijl ik dronken achter het stuur zat. Wat nu?
Door jouw Burgerlijke Aansprakelijkheid-verzekering zijn we wettelijk verplicht tussen te komen en de schade aan derden terug te betalen.
Omdat wij het onaanvaardbaar vinden dat je jouw leven en dat van andere weggebruikers in gevaar brengt zullen wij, na de slachtoffers te vergoeden, beroep tegen je aantekenen. Zo zal jij opdraaien voor de kosten die zijn verbonden aan dit ongeval.
Ook in de volgende gevallen kunnen wij beroep aantekenen:
Opheffing van de garantie omwille van het niet betalen van de premie
Valse of onvolledige verklaring van het risico tijdens het afsluiten of tijdens de uitvoering van de algemene voorwaarden
Vrijwillig veroorzaakt ongeval
Vertrouwensmisbruik, fraude en verduistering
Deelname aan een niet toegelaten snelheidswedstrijd
Voertuig bestuurd door iemand die de vereiste leeftijd niet heeft
Voertuig dat niet in orde is met de technische controle
Voertuig dat meer personen vervoert dan het maximale toegelaten aantal
Voertuig dat aanpassingen heeft ondergaan die niet vooraf aan ons zijn gemeld
Heb ik recht op een vervangvoertuig na een ongeval?
Dit hangt af van jouw gekozen formule. Voor elke autoverzekering die je afsluit bij ons geniet je automatisch van bijstand bij een ongeval (in fout of in recht) met immobilisatie in België. Dit geldt zowel voor wagens als bestelwagens. Inbegrepen in jouw verzekering zijn:

De pechverhelping van jouw wagen ter plaatse of het takelen naar de meest gepaste locatie voor de herstelling of naar jouw domicilie.
In geval van wegtakelen, worden jij en jouw passagiers bij je thuis afgezet.

Heb je de ook de bijstandsformule ‘Ongeval in België’ gekozen? Dan bezorgt onze partner Touring je een vervangwagen tot 10 dagen na een ongeval in België. Je kan ook kiezen voor een vergoeding van € 50 per dag om zelf, 10 dagen lang, een vervangvoertuig van jouw keuze te huren. Wil je deze voordelen ook in het buitenland, dan kan je de formule ‘Bijstand in het buitenland’ kiezen.
 
Bij ongevallen met motors worden er geen vervangmotors voorzien.
Wat is totaal verlies van mijn voertuig?
Totaal verlies, of “total loss”, van jouw voertuig wordt uitgedrukt in drie gevallen:
Een expert verklaart jouw voertuig “technisch onherstelbaar”.
De kosten voor de herstelling liggen hoger dan de geschatte waarde van jouw voertuig.
Jouw voertuig is langer dan 30 dagen gestolen.
Onze Volledige Omnium-verzekering dekt je bij total loss van jouw voertuig. Dat betekent dat zelfs wanneer je in fout bent bij een ongeval, wij jouw schade vergoeden bij totaal verlies van jouw voertuig.
Wat is het bedrag van vergoeding bij totaal verlies van mijn voertuig?
Kies je een Volledige Omnium en is je voertuig minder dan 5 jaar oud? Dan heb je keuze uit 2 formules om de waarde van je wagen of bestelwagen te bepalen bij totaal verlies.
Waardeverminderingsformule L: de waarde van je wagen vermindert met 1% per maand vanaf de eerste maand dat je wagen bij ons verzekerd is.
Bv: Je wagen is total loss 5 maanden na het ingaan van je verzekering. Wij betalen 95% van de totale waarde van je wagen terug
Waardeverminderingsformule GLX: je behoudt twaalf maanden de huidige waarde van je wagen. Vanaf de dertiende maand vermindert de waarde van je wagen met 1% per maand.
Bv: Je wagen is total loss 7 maanden na het ingaan van je verzekering. Wij betalen je de totale waarde van je wagen terug.
Is je wagen ouder dan 5 jaar? Dan hoef je geen formule kiezen. Bij totaal verlies berekent een expert de reële waarde van je wagen.
Bij auto’s en bestelwagens zonder Volledige Omnium wordt totaal verlies niet vergoed.
Wat moet ik doen bij glasbreuk?
Je bent verzekerd voor glasbreuk wanneer je koos voor een Mini Omnium, Omnium Essentium of Volledige Omnium verzekering.
Contacteer ons op het nummer 02 505 67 00 zodat we je kunnen doorverwijzen naar een erkende glasbreukhersteller. 
Ga je niet naar een erkende glasbreukhersteller, dan moet je zelf 20% van het bedrag van de reparatiefactuur betalen (dit is de vrijstelling).
Ben je niet verzekerd tegen glasbreuk? Dan betaal je de kosten voor de herstelling zelf. Toch geniet je, als verzekerde bij Yuzzu, van een korting van 10% bij Touring Glass. Vraag ernaar wanneer je contact met hen opneemt.
Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van de boorddocumenten van mijn voertuig?
Geef het verlies of de diefstal van jouw documenten aan bij de politie en vraag een attest aan. Breng ook ons op de hoogte van het verlies van je boorddocumenten. Wij sturen je dan het roze formulier toe, waarmee je een duplicaat van het inschrijvingsformulier kan aanvragen.

Het geheel stuur je dan naar de Dienst voor Inverkeerstelling van Voertuigen (D.I.V.). Wij sturen je nadien een duplicaat van jouw groene kaart.

Opgelet! Als het gelijkvormigheidsattest van jouw voertuig gestolen is, moet je bij jouw concessiehouder of een andere concessiehouder van het merk een duplicaat aanvragen. Je moet ook een duplicaat van de technische controle aanvragen als het voertuig ouder is dan 4 jaar.
Moet ik een anti-diefstalsysteem in mijn voertuig plaatsen?
Dit hangt af van jouw offerte en type wagen. Als je een omniumverzekering neemt, kunnen wij je vragen om een antidiefstalsysteem te installeren. In de meeste gevallen beschikken nieuwe wagens al over een systeem dat aan onze eisen voldoet.

Heb je nog een andere vraag?

Heb je niet gevonden wat je zocht? Stel dan je vraag aan onze medewerkers via het contactformulier. Zij helpen je graag verder!